موارد ابطال و رد دفاتر از دیدگاه مالیاتی

بدون نظر

موارد ابطال و رد دفاتر از دیدگاه مالیاتی

در این مقاله سعی نموده‌ایم برخی از بندهای موجود در آئین‌نامه قوانین مالیاتی که موجب ابطال و رد دفاتر مالیاتی می‌شود را خدمتتان ارائه دهیم. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مبنی بر ماده ۲۰ موجود در قوانین مالیاتی، تخلف از موارد ذیل موجب رد دفاتر مالیاتی خواهد شد:

درصورتی‌که دفاتر مالیاتی ارائه‌شده به ادارات، از پلمپ خارج‌شده باشد و یا یک یا چند برگ آن موجود نباشد، دفاتر از سوی اداره مالیات رد خواهد شد.

درصورتی‌که صاحبان دفاتر، فعالیت‌های مالی خود را به‌طور کامل در دفاتر ثبت نکنند و از درج برخی از آن‌ها امتناع ورزند بنا بر قانون مالیاتی، دفاتر تهیه‌شده رد خواهد شد.

کلیه دفاتری که رویدادهای مالی آن‌ها با استفاده از مواد پاک شونده (مثل گرافیت) تهیه‌شده باشد بنا بر قانون رد می‌شود.

بر طبق قانون کلیه اقداماتی هم چون: پاک کردن، تراشیدن و محو نمودن اطلاعات موجود در دفاتر منجر به رد آن‌ها خواهد شد.

با استناد به ماده ۱۵ آئین‌نامه، عدم ثبت عملیات شعب در دفاتر نیز منجر به رد آن‌ها خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۳- تبصره ۳ موجود در آئین‌نامه مالیاتی، درصورتی‌که مودی اعلام نماید که دفاتر از دسترس وی خارج‌شده است (به‌عنوان‌مثال: سرقت شدن دفاتر مالی)، حکم ابطال کلیه دفاتر ذکرشده از سوی اداره مالیات رد خواهد شد.

مبنی بر تبصره‌های ۲ الی ۴ مواد ۱۳ و ۱۷ موجود در آئین‌نامه مالیاتی، تاخیر در تحریر دفاتر کل و روزنامه بیش‌ازحد مجاز تعیین‌شده، موجب رد و ابطال آن دفاتر خواهد شد.

در نظر نگرفتن تاریخ وقوع معاملات و تقدم بخشیدن به برخی از آن‌ها در ثبت، موجب ابطال خواهد شد.

درج نمودن کل یا قسمی از رویدادهای مالی در بین سطرها نیز خلاف قوانین مالی بوده و موجب رد دفاتر خواهد شد.

فاصله انداختن بیش‌ازاندازه در میان رویدادهای مالی و یا سفید گذاشتن برخی از صفحات نیز ابطال دفاتر روزنامه و کل را در پی دارد.

عدم ارائه برخی از دفاتر روزنامه و کل ثبت و پلمپ شده به ادارات مالیاتی نیز موجب رد شدن آن‌ها خواهد شد. بر طبق قانون، کلیه مودیان ملزم هستند دفاتر نانوشته را نیز به ادارات مالیاتی تحویل دهند. زیرا بر طبق قانون نمی‌توان از دفاتر سفید پلمپ شده نانویس در سال‌های آتی استفاده نمود (این کار نیز ابطال دفاتر را به دنبال خواهد داشت). بر اساس ماده ۳ این آئین‌نامه، استفاده از دفاتر پلمپ شده سال‌های گذشته تا مدت ۱۰ سال ممنوع می‌باشد.

به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر در این راستا می‌توانید با شرکت ثبتی آفریقا با شماره ۴۲۵۹۵-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

More from our blog

See all posts
بدون نظر

برچسب ها :

آموزش کدینگ حسابداری ابطال و رد دفاتر از دیدگاه مالیاتی ارسال به موقع صورت معاملات اندوخته با ذخیره اندوخته با ذخیره چه تفاوتهایی دارد اندوخته چیست تفاوت اندوخته با ذخیره ثبت شرکت ثبت شرکت آفریقا ثبت شرکت بدون مالیات جمع اندوخته ها شرکت حذف مالیات از شرکت حسابداری دوره کدینگ حسابداری دیدگاه مالیاتی ذخیره بودجه شرکت ذخیره چیست زمان ارسال صورت معاملات فصلی صورت معاملات فصلی صورت معاملات فصلی ثبت شرکت آفریقا صورت معاملات فصلی چیست قانون مالیات های ثبت شرکت قانون مالیاتی قوانین مالیات های مستقیم مالیات های مستقیم مشاور حقوقی ثبت شرکت مشاور حقوقی ثبت شرکت آفریقا مشاور حقوقی ثبت شرکت چه کسانی هستند مشاوره رایگان ثبت شرکت آفریقا منظور از کدینگ حسابداری چیست موارد ابطال و رد دفاتر از دیدگاه مالیاتی نکات مهم درباره قانون مالیاتهای مستقیم نکات مهم قوانین مالیاتی هزینه های ثبت شرکت کاهش مالیات شرکت ها کدینگ حسابداری کدینگ حسابداری شرکتی کدینگ های حسابداری شرکت ثبتی آفریقا
 

Leave a Comment